Log ind
Din IP-adresse er:
38.107.191.113
 Log ind her     

Opret en bruger 

Glemt kodeord ?
Debatemner
Nyeste emne
De små sejre i hverd...
TV-Midt-Vest - onsda...
en premiere - og nu ...
Pas
Transkønnet kong cha...
Mest aktive emner
beslutningsforsla... [57]
5 krav fra vores ... [54]
Bemærkninger. [52]
nye orienteringsm... [45]
Navigation
Forside
Videnscenter
HJÆLP
Debatforum
Links
Nyt fra Ind og Udland
Kontakt foreningen
Fotoalbum
Søg
Trans Danmarks historie
Vedtægter
Kalender
Arkiv
Weblinks
Nyhedsarkiv
Logobeskrivelse
Ord og Begreber
Information til arbejdsgivere
Foredrag
Foreningens formål
Medlemsskab
Vision 2012
Regler for brug af Debatforum
Kontakt og rådgivning
Aktivitets Kalender
Nyhedsbreve
Om Trans-Danmark
Donationer
New post
Gæstebog
CHAT
The Kroax2
The Kroax
Bestyrelsen
Nyhedsarkiv
Artikel oversigt
Bannede Spillere
DeLuxe Article Portal
Oversigt over arrangementer
Trans-danmark Nyhedsbreve
Se emne
:: TD-DEBAT :: Generelt
 Udskriv emne
Bemærkninger.
Sheila Frik
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 03:24
Medlem

Antal indlæg: 53

Det er blevet sagt før og nu bliver det sagt igen : i dette debatforum vil vi som adm ikke tolerere at debatforum bliver brugt til at at fremme andres interesser i at fiske medlemmer.
Vi har som forening nogle visioner og ideologiske ideér til hvordan de bolde vi p.t har i luften skal behandles, og så er det rigtig træls at se gang på gang at vi bliver brugt som reklamesøjle - ingen nævnt ingen glemt, men vi vil fremover handle på ting som ikke tilgodeser vores behov og ideologiske indstilling til tingende, og det vil ske med udelukkelse af dem som ikke overholder det.
Vh Sheila.

Vibe
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 11:48
Bruger avatar

Meget øvet

Antal indlæg: 307

Kære Sheila,

det er ærgerligt, at man ikke er åben over for at reklamere for de tiltag, der allerede eksisterer. Som det ser ud nu er der jo ret stor geografisk forskel på hvor landets foreninger findes så det er jo ikke ligefrem fordi, at man hugger potentielle medlemmer fra hinanden. Tværtimod vil begge grupperinger vokse, hvis man aktivt gør opmærksom på de tiltag, der findes i hver sine medlemmers nærmiljøer.

Når der et sted findes en velfungerende gruppe i én forening, hvor en anden forening ikke har et tilbud så ville det da være smart at man gjorde sine medlemmer opmærksomme på, at der var mulighed for et savnet fællesskab allerede i stedet for at bekrige det. Det er alt andet lige sjovere at mødes tyve personer end at mødes tre.

Også på det politiske plan sker der faktisk ting og sager ude i verden og det er da også grunden til, at jeg har opfordret personer fra LBL til at koordinere deres indsats med Irene. Hvad der så konkret kommer ud af det er jeg ikke herre over.

Personligt har jeg det sådan, at indholdet er vigtigere end hvilket navn der står ovenover døren.

Vh
Vibe

Sheila Frik
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 15:10
Medlem

Kære Vibe - tak for dit synspunkt og jeg er sikker på du har ret og vil handle på dine synspunkter fremover. Jeg er her absolut heller ikke for at bekrige nogen, jeg gør bare opmærksom på at vores forening har nogle tiltag igang som ikke just er til fjerboa og paliet transer hvor man mødes over en kold fadbamse.

Det arbejde som der bliver gjort i TransDanmark synes jeg ikke bliver værdsat nok, og det giver sig paradoksalt nok udslag i faldende medlemstal, hvilket vi bliver nødt til at erkende og forholde os til, om vi vil det eller ej, og ligesom kigge i den retning hvor medlemmerne forsvinder hen, og ligesom få en en dialog og fælles fodslag.

Jeg har åbnet op for denne debat for ligesom at pejle retningen for hvor vi bevæger os hen ad, og hvilke grænser vi skal arbejde inden for, så ikke man skal rende og være til grin for sig selv...vil folk noget andet så sig det dog?

Sheila Frik
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 21:21
Medlem

Nu handler det jo i høj grad også om følelser, og jeg er selv (mener jeg da) en meget loyal person som vil kæmpe med næb og klør for de ideologiske tanker og ideér som TransDanmark står for, og ikke mindst har stået for.
At se det "overtaget" af andre synes jeg ikke er okay og da især ikke på vores egen hjemmeside ved højlys dag - come on*S*

Ud over de sociale arrangementer som foreningen holder fra tid til anden, så er der jo ikke at forglemme den politiske del, hvilket jeg nok ikke behøver at fortælle men gør det aligevel.

Nu er den "første mand jo landet på månen" og de succes historier som var banebrydende for 10 år siden er hverdagskost idag, så vi har flyttet os takket være nogen som turde stå frem, og nu idag 2009 handler det vel mest af alt om at få os trans personer helskindet igennem den proces det kræver ved at være dem vi er.
Jeg synes i høj grad vi skylder at være denne udvikling og de personer som grundlagde denne forening tro, og at den åbenhed jeg selv har og der tit bliver efterspurgt kunne jeg godt tænke mig der blev mere gældende så bestyrelsen, siden her og brugere og medlemmer kom mere i dialog med hinanden...altså at det kom til at gå begge veje.
Hvis jeg skal være sammen med mere end en 2-3 stykker kan jeg jo bare gå en tur i biografen eller på arbejde, men nu er kvantitet jo ikke altid lig med kvalitet, hvis de forstår hvad jeg mener?

Jeg vil ønske en fortsat god aften.
Kh SheilaSmile

Irene Haffner
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 21:50
Bruger avatar

Superadministrator

Antal indlæg: 374

Har lige lidt overskud i aften.

Jeg HAR en udmærket kontakt til LBL`s- T-gruppe. Og jeg har skrevet til dem og vi har været i dialog. De er endvidere inviteret til Vejle den 20. november da det jo vedrører os alle.
Jeg har desuden tilsendt dem de politiske tiltag jeg har været indblandet i. Men jeg hører intet. Ikke en lyd. Og så er det jo lidt svært at kommunikere. Ikke?

De sociale arrangementer har været i krise. mere eller mindre saboteret. Vi fandt en løsning. Men ingen har brugt den. Jeg tror især transvestitterne har svært ved at se sig som medlemmer af Trans-Danmark og jeg må nok sige det lige ud: De mange kontroverser med og imellem de transseksuelle skræmmer dem væk.
Vi kan ikke kun have arrangementer med hormonlæger og psykologer hvis der også skal være plads til transvestitterne. og helt ærligt så har jeg da aldrig mødt så mange fordomme og så megen diskrimination som den der udvises fra nogen af de transseksuelle overfor transvestitterne. Det er lige før man burde blive gal i skralden og bede om at en del burde skamme sig.
Jeg ved ikke hvad jeg selv er og jeg er også fløjtende ligeglad - men jeg ved at jeg lægger et stort stykke arbejde i at få hul på nogle politiske forandringer til gavn for både transvestitter OG især transseksuelle. Og så skal jeg høre på spydige bemærkninger om at gøre mig bemærket, og kan så læse om et nedladende syn på transvestitter på forskellige fora. Sig mig hvad er det for en solidaritet?
I Trans-Danmark har man en bestyrelse der arbejder - og bare i den sidste tid er folketinget ganske klar over hvem vi er og hvad vi ønsker. Ministrene har modtaget en opfordring til at se på vores situation, der er skabt en lille gruppe af politikere i oppositionen der vil os det godt, der er et arbejde igang via mit parti på at formulere et notat i et fremtidgt regeringsgrundlag som i høj grad indbefatter de transkønnede. Jeg vil altså prioritere dette meget højt og så må de sociale arrangementer komme derefter. Især da der efter flere opfordringer ikke er nogen der vil tage opgaven. Det ALLE kan er at kritisere,spænde ben og komme med gode råd. Men ingen, eller meget få, gider gøre noget.
Nu har jeg oplevet kvinder i det politiske arbejde og jeg holder mig til dem, for det jeg oplever i transverdenen er ikke kvindelighed. Det kan man så tolke som man vil og se ind ad i sig selv. (opvask, dække bord,tage af bordet - hjælpe og vise den omsorg og solidaritet kvinder imellem, som er så karakteristisk for det eftertragtede køn).
Jeg vil gerne være med til at der er samarbejde på tværs - men når samarbejde betyder at de få skal lave det hele og de mange bare skal brokke sig, så siger jeg fra.
Trans-Danmark ville være en fantastisk slagkraftig forening hvis nogen gad tage ordet søstersolidaritet alvorligt - det er den jeg ser hos biokvinderne - den eneste solidaritet jeg forløbig har set hos transkvinderne er når der skal drikkes bajere og snakkes motor, arbejde og fodbold. Groft sagt.
Og så må I undskylde at jeg snakker frit fra leveren - men jeg er i mit allerværste politikerhumør - og noget skal jeg jo gøre for at gøre for at få lidt opmærksomhed - ikk?
Redigeret af Irene Haffner d. 26-10-2009 23:01
Sekretær
hjemmeside: www.irenehaffner.dk

www.irenehaffner.dk
malene
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 22:03
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 31

Der er noget jeg ikke forstår? i har et åben forum, men er en lykket forening, så i det åbne forum må man kun skrive om det der forgår i den lukkede forening?

T-gruppen anerkender TD arbejde. Hvis vil noget med LBL så skriv til en af de 2 mailadresser.

T-gruppen er en åben gruppe under LBL (som snart skifter navn) man kan tilmelde sig til vor mail liste, selv om man ikke er medlem af LBL, her kan der gøre opmærksomhed på arrangementer.
Jeg opfordrer Irene til at melde sig ind på denne mail liste, skriv til erik@lbl.dk
LBL har en kalender på sin hjemme side, Irene kan skrive til mig om arrangementer. malene@lbl.dk i har skrevet til mig om en julefrokost, den betragter jeg son intern, med invitation af nogle personer uden for TD.
T-gruppen LGBT Danmark

http://www.lbl.dk/
Irene Haffner
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-10-2009 22:11
Bruger avatar

Superadministrator

Kære Malene
Så må I snakke sammen.
Jeg har været i dialog med Robert Sebastian og dermed også Elisabeth - og har desuden været i dialog med Søren Laursen da situationen med Lone Dybkær var ved at løbe af sporet efter en noget uheldig indblanding fra LBL`s side.
Det har nu gjort at vi prøver at koordinere vores politiske arbejde når det er nødvendigt, netop for ikke at skade "sagen".
Det der i øvrigt refereres til her i tråden er, som sagt tidligere, at hvis I i T-gruppen vil have en reklame med om et arrangement så send den til en af administratorerne og den vil blive sat ind i vores arrangementskalender.
Der er fremsendt en invitation til mindedag den 20.11 også til jer.
jeg sender altid som en slags PR-Meddelelse og så kan de forskellige foreninger selv tage stilling til hvordan de vil bringe det.
jeg vil opfordre jer til at gøre det samme. Det er normal procedure!
Jeg vil gå ind på de fremsendte mails.
MVH
Irene
Sekretær

www.irenehaffner.dk
Irene Haffner
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-10-2009 20:56
Bruger avatar

Superadministrator

Kære Fru Vyum

Du gør et super arbejde og bliv ved med det.
Gør som jeg ignorer, og fortsæt som du gør.
sekretæren
Sekretær

www.irenehaffner.dk
Cathrine
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-10-2009 00:12
Bruger avatar

Superadministrator

Antal indlæg: 253

"Hjælp Trans-Danmark" ligger ødet hen, både for dem som mangler hjælp og dem som gerne vil hjælpe.

Jeg har ind nu ikke set Trans Danmark kommet med en forespørgsel, anden en Irene´s Støt TransDanmark.

Jeg har ind nu ikke set andre end jeg selv forslå og hjælpe.

Hvad er konklutssionen så.

1. Jamen transDanmark må jo have hvad de mangler siden der ikke bliver oprettet en
post.

2. Ud over det må der jo ikke være nogen der mener de har nogle kompentancer de kan byde ind med siden der ikke er kommet noget fra brugerne.

3. Begge parter mener det er en lam ide, og derved ikke vil bruge det.

Den første sten ER lagt, hvem lægger den næste?

Shock
Redigeret af Cathrine d. 28-10-2009 00:13

Cathrine
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-10-2009 02:39
Bruger avatar

Superadministrator

Antal indlæg: 253

Dreamgirl skrev:
Kære Cathrine,

Det er nu ikke helt rigtigt det du skriver. Den 5/10-09 er der skrevet en forespørgsel, om hjælp til arrangementsgruppen, så noget har vi skrevet, og det er der vi har mest brug for hjælp lige i øjeblikket. Men det ser ikke ud til, at der er nogen der har lyst til at byde ind på den opgave.

Jeg beklager, det var en smutter fra min side af det er også korret. Smile
Selve inlægget er dog forsat relevant.

Spørgsmålet som jeg sidder med til sidst er nok lidt det at, som i selv har konstanteret er at medlemmer er droppende. Det jeg personlig mener Foreningen mangler er Reklame. Ja det burde ikke være meningen men man bliver nød til og se det som en forretning, og lige nu mangler vi kunder i butikken.
Vi skal have flyttet butikken ud i gågaden så folk kommer ind og kigger, og forhåbentlig køber produktet(medlemskaCool, hvilket kræver markedesføring. Det er kun de gamle kendiner der kommer på sitet, hvilket er synd.

Det er dog min personlige mening.

Sanne Minet
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 02:22
Bruger avatar

Medlem

Antal indlæg: 111

Ja alle paspå ikke foreningen dør en stille død prg af en lidt stivnakket bestyrelse der ikke forholder sig til virkeligheden
vi er desværre uden ambitioner og penge men en betydelig kontingent stigning er en nødvendoghed men kan ikke stemmes igenenem da mange først og fremmest mener det er en social klub der skal konkurere med tid
men måske er det ikke bestyrelsen der er problemmet men medlemerne der er for sløve og inaktive når det gælder
men man må også konstatere at jylland er langt væk
Knus SanneWink
[img][/img]

Sheila Frik
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 11:05
Medlem

Kære Sanne du skyder godt nok med spredhagl, så både bestyrrelse og medlemmer for en byge, det må vist kaldes en fuldtræffer *S* - Jylland er langt væk, og absolut ikke centrum for verdens navle*s* men der er masser af tilbud af kulturelle arrangementer hvis man lige bevæger sig lidt som jeg selv bruger, og foreningens sociale dimension er nok ikke det som vægtes højst, men er der som et tilbud.
Det som var trådens mening var netop at gøre opmærksom på at der sidder nogen og gør et stykke arbejde/bestyrrelse/sociale arrangementer og at man faktisk bevæger sig for at få disse ting til at hænge sammen. Det handler ikke om konkurrence, fordi for min skyld kan i godt rykke hele piv tøjet til KBH, for jeg er nået så langt at jeg kan klare mig selv og går bare over på den anden side af gaden hvis jeg vil have noget socialt, så hvorfor sidde i en bil i en 2-3 timer begge veje, men sådan synes jeg ikke man skal stille det op og jeg bevæger mig gerne efter disse ting som kunne have min interesse, både i egen interesse og for at bidrage med noget, iform af bare at være til stede.
Jeg føler mig ikke afskåret fra at have en privat holdning til tingende, og jeg har selv trykt nogle foldere på eget initiv, og jeg gør opmærksom på mig selv i den lille by jeg bor i (12500 indbyg) og snakker i ny og næ i telefon med et forhåbentlig nyt medlem og det synes jeg går rigtig godt.
Og nu er tingende jo også drevet på frivillig basis, hvilket ikke er nogen hovedpude men at tiden også går med andet, og der er ikke den store sammenligning med f.eks Grundfoss, som jo er kendt for at kunne få vand til at løbe op ad*SS*
Vi bliver nødt til at spille med de kort vi har fået på hånden!

Knus SheilaSmile

K-astrup
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 01-11-2009 22:34
Bruger avatar

Superadministrator

Antal indlæg: 49

Ligeledes kan jeg oplyse at Trans-Danmark har sendt Hammarberg rapporten til regeringen, samt til udvalgte udvalgsformænd i Folketinget.

Den første reaktion har vi modtaget fra Birthe Rønn der har videresendt oplysningerne til udvalg i venstre.

Alle må dog indse at den politiske proces er langsommelig og derfor kan vi ikke forvente at se resultater i morgen men tiden arbejder for os.

Karin

Vibe
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 02-11-2009 19:51
Bruger avatar

Meget øvet

Antal indlæg: 307

Jeg er gennemsnitligt på Sjælland to gange om måneden så det er altså ikke umuligt, men jeg oplever også i andre sammenhænge at Storebælt betragtes som en uoverstigelig barriere for Københavnere. Det er synd, fordi der faktisk går timetog det meste af dagen.

sandi
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-11-2009 01:56
Lidt øvet

Antal indlæg: 19

hej, sidder lige og har gemmenlæst tråden. og det rejser da et par spørgsmål i mit lille hoved.
Medlems tallet i trans danmark er faldende, var det så ikke en ide af finde ud af hvad der lige går galt? Som sanne rigtigt nok påpeger så er jydland altså ret langt væk, så man kunne forestille sig at skulle en fra fx cph starte bilen op og trille derover skulle der lidt ekstra motivation til. Er det blevet normalt at være transkønnet? Det tror jeg ikke. Derimod tror jeg der er 2 grupper af transkønnede de der sidder og bare skriver uden at komme ud og dem der kommer ud og måske ikke gidder bruge så meget tid på diverse forums. Helt fint hvis man kan overskue begge deleSmile
pointen er nok at dem af os der laver guderne må vide hvor meget andet end at sidde i diverse forums ikke føler vi har ret meget tid til chit chat. Det er nok osse sådan at jo mere man lever som det køn man vil leve som jo mere afstand ligger man til dem som ikke gør det.
Med det sagt synes jeg det er utroligt flot folk som Irene har den tid og kraft der skal til for at kæmpe for bedre forhold. Til sidst. Trans danmark har været her længe og gud skal vide at bøljerne har gået højdt nogengange, men faktum er at foreningen er her endnu. Jeg er ret sikker på om der så var 100 andre trans foreninger så vil den sku stadig være her om 10 år.

mvh sandi

sandi
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2009 19:33
Lidt øvet

Antal indlæg: 19

hej Tina. Det kan skyldes mange ting, nogen af os har en travl hverdag, og så kan det måske være svært at passe ind.
Jeg ved vi har haft ret mig gerne hvis jeg tager fejl 3 ting i cph i år. Jeg regner med at starte noget mere op min ide om temamøder er langt fra færdig, pt har jeg dog en kommende tjenste hund der skal have lidt træning "ca 8 timer hver dag on and off" så det bliver ikke mig der kommer til at arrengere noget.
En ting jeg dog kunne se der undrede mig lidt er at de gange vi holdt det i cph var det stortset de samme der kom, hvis der er så få der kommer hvergang vil jeg sige at jeg nok er lidt rystet.
En hel anden ting er at da vi er til fest oppe ved signe i summer sker der nogle ting som nok har gjort mig lidt tøvende. Jeg har ikke noget mod at holde arrengementer men så sjovt er det jo nok heller ikke at chitchatte om motore fodbold etc,
en anden ting er måske for mit vedkommende, der er en jkæmpe aldersforskeld på mig og de fleste der var til de ting vi havde i cph, med vibe som eneste undtagelse Smile
Det her skal ikke ses som brok, men du spørger om grunde, og dem prøver jeg så at komme med
mvh sandi

Jeanette
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2009 20:02
Bruger avatar

Lidt øvet

Antal indlæg: 42

Tjaaaaa.

[citatfusk]Hvad skal der til, for at Københavnerne gider starte bilen op, og køre til Jylland?[/citatfusk]

Helt personligt, har verden ændret sig meget for netop mig, siden jeg begyndte at leve fuldtids som mig selv.

Ændringen går på at jeg mærker en enorm forskel på før og efter. Dette er på ingen måde ment nedsættende:

Det nemmeste er at drage ting frem, som jeg ikke "gider":

- Et aftenarrangement, som i bund og grund går ud på at samles iført kvindetøj, for at spise og snakke er totalt uinteressant, når vi snakker om at skulle bruge 3 timer før, og 3 timer efter i en bil, samt betale benzin og broafgift. Det er min dagligdag, så det har mistet sin tiltrækning. Det er i øvrigt heller ikke noget jeg er interesseret i, selv om det foregår i københavn.
- Et foredrag omkring transpersoner, er heller ikke interessant længere - der skal mere til.

- En festaften/-weekend, som de har været holdt i forbindelser med sommerfester, Sct.Hans fester, er heller ikke interessant at bruge tid og penge på, Hvis det foregår i Jylland. Indholdet er for mig at ligne med et aftenarrangement, også selv om jeg har mulighed for at overnatte.

Så sociale arrangementer er for mig ikke besværet værd.

Jeg har været medarrangør af 3 sociale arangementer i Københavnsområdet i år - indrømmet, alle var inden jeg gik over til at leve fuldtids.
Jeg vil godt være vært/medarrangør for andre arrangementer i København, men de vil få et mere konkret indhold, og blive mere fokuseret på transseksuelle og deres problemer - og her snakker jeg ikke om Make-Up-, påklædnings- eller undertøjskurser, men mere om de sociale problemstillinger man kan komme ud i, som fuld-tids transseksuel - job, omgangskreds, kæreste/kærlighedsliv og lignende.
Vi arbejder faktisk på at arrangere noget senere i år.

Jeg vil dog fortsat komme til Generalforsamlingerne - også selv om det koster og er et aftenarrangement, men det er foreningslivet og det at følge med, som trækker.

Jylland er for mig (mest på grund af den "Københavnerafgift" vi er pålagt, hvis vi skal uden for "Djævleøen" ) , noget jeg tager til, hvis jeg skal holde ferie eller lignende, hvor jeg bruger en forlænget weekend eller en uge, på et ophold med et indhold, som interesserer mig.(her er selv højskoleophold om det at være transkønnet ikke interessant)

Sagt i dyb respekt for alle dem, som stadig trækkes med skammen og usikkerheden, og som har behov for "det at være sammen nogle timer, i selskab med ligesindede/-stillede)

Knus
Jeanette
Redigeret af Jeanette d. 06-11-2009 20:04

Webmaster
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2009 21:13
Superadministrator

Antal indlæg: 133

Hmm ja jeg kan jo kun sige, at jeg forstår jer begge ganske udmærket. Men nogen ynder at sludre om motorer og sport og andre snakker om computere og andet godt. Så hvis skal finde en fællesnævner, hvad kunne det så være? Et dildoparty er nok ikke lige det som alle kan acceptere. Vi har jo også foredrag og andet på programmet.

At dem som lever fuldtids, ikke gider undertøjs,makeup og påklædningskurser er forståeligt nok, men for dem som ikke er nået så langt, kunne det jo så være ok. SÅ vi skal måske til at have et mere bredt udbud af arrangementer. Så kan man jo bare vælge hvad man vil komme til.

Knus

Tina

Med hensyn til det som skete til sommerfesten hos Signe, så var det en ENGANGS FORESTILLING . Det vil ikke forekomme igen.

Jeanette
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-11-2009 21:40
Bruger avatar

Lidt øvet

Hej Tina.

Dildo (og andet sexlegetøj) party, er helt sikkert ikke det store trækplaster - der skal man jo i hvert fald være kommet ret langt i sin egen selverkendelse og -agtelse - samt være endog meget frisindet oveni - deri vil jeg give dig ret - men vi vil nok prøve den del også, vel vidende der kommer en meget lille skare.
Derimod tror jeg der kan være behov for andre emner i området (kærlighed og kærester er jo andet end sex), og der er, som du selv må vide, en række aspekter i, at skulle opbygge en ny omgangskreds, som jeg tror mange skal - i helt normale sammenhænge, adskilt fra miljøet - og her tror jeg på, at der vil være interesse for at udveksle erfaringer, i et forum af ligestilede, så det må også prøves.
Erfaringsudvekslinger omkring udspring, må også være noget, som skal på tapetet - men igen, for de transseksuelle, som står lige foran dette.

Vi vil forsøge os med københavnerarrangementer, så Djævleøen vil få nogle tilbud også, men med en travl hverdag - til tider enormt travl - vil det at tage til Jylland for nogle timers skyld, være noget jeg i hvert fald vil holde på et lavt niveau - det koster altså, især i tid, men også i penge, så det skal være noget ekseptionelt, som får mig til at køre til "Den Nordtyske Halvø" (for at bruge en pendant til Djævleøen)

Jeg mener jeg har givet udtryk for, at jeg forstår der er et behov for mere "almindelige" sociale arrangementer, og dem mener jeg helt klart vi skal fortsætte med, jeg prioriteree dem bare ret lavt - men i fuld forståelse og dyb respekt for dem, som har brug for nogle timer, ufden de føler behov for at se sig over skulderen hele tiden.

Knus
Jeanette

PS. Jeg vælger jo allerede fra det udbud foreningen giver - der er bare ikke så meget jeg tilvælger, men det er helt OK.

PPS. Hændelsen ved festen hos Signe er jeg også meget sikker ikke vil gentage sig - vi lærer jo alle af erfaringer - hverken jeg eller Sandi klandrer foreningen eller Signe for det skete.
Redigeret af Jeanette d. 06-11-2009 21:45

Jeanette
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-11-2009 10:25
Bruger avatar

Lidt øvet

Det lyder rigtig godt Tina.
Jeg er parat til at stille mit hjem til rådighed i et vist omfang, og som nævnt vil vi også forsøge at sætte noget i gang herovre for en mere afgrænset skare, med lidt mere "specielle" emner på dagsordnen.

Jeg har gennem kolleger fået kontakt til andre transkønnede, som er på vej ud på arbejdsmarkedet, og dem hjælper jeg så meget jeg kan, og vil fortsætte, hver gang der kommer en henvendelse, så på den måde kan jeg være med til at hjælpe de usikre som er på vej.

Hvis du eller foreningen hører om nogle i Københavnsområdet, som er på vej ud i livet, og som godt vil have en snak, så sig til - jeg er altid parat til at hjælpe andre, på baggrund af mine egne erfaringer.

Knus
Jeanette

Gå til debat:
Begivenheder
<< September 2010 >>
Ma Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Nyheder
Forced divorce and s...
Journalist søger hjæ...
Indkaldelse til Gene...
LGBTQ-HUS
Forslag til ændring ...
Pressemeddelse fra TENI
Gay Pride arrangemen...
EU bør gøre mere fo...
Pressemeddelse 17/6-...
Par idømt 14 års hår...
Nyeste artikler
Nyhedsbrev Nr. 19
Genfundne oplysninge...
Rapport vedr. Transk...
Europarådets anbefal...
År 2008
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

28/08/2010 10:22
Du må da også have en rigtig god weekend irene, Og god weekend til jer andre også Smile
27/08/2010 17:27
rigtig god weekend til jer alle! Inlove
25/08/2010 14:00
Tak i lige måde Cathrine. Smile
25/08/2010 06:58
Vil blot ønske alle en god onsdag Smile
21/08/2010 14:52
Desværre kunne jeg ikke tage til København i denne weekend. Men de, som kom af sted, har min dybeste respekt. STORT bifald herfra ! Clapper
21/08/2010 14:32
Læste lige, at ukrudtsmidlet Atrazin får frøer til helt at skifte køn. Var dér en mulighed ? Grin
13/08/2010 18:28
Sminkeprøven er igen i morgen - 13 timer i tog - tur/retur indenfor 20 timer.
31/07/2010 08:37
Sidder og morer mig over en overskrift på DMI: "Drypvis meget regn". Tydeligere kan det vel ikke siges, så rigtig god weekend herfra Thinking
30/07/2010 13:08
Copenhagen Queer Festival runder af i denne weekend. Check programmet her: http://www.queerf.
..gram.shtml
27/07/2010 09:27
Åhh sikke en dag, nyder de få timer der er tilbage til at man skal møde ind og arbejde helt til 20:00 pyyhaaaa