Log ind
Din IP-adresse er:
38.107.191.110
 Log ind her     

Opret en bruger 

Glemt kodeord ?
Debatemner
Nyeste emne
De små sejre i hverd...
TV-Midt-Vest - onsda...
en premiere - og nu ...
Pas
Transkønnet kong cha...
Mest aktive emner
beslutningsforsla... [57]
5 krav fra vores ... [54]
Bemærkninger. [52]
nye orienteringsm... [45]
Navigation
Forside
Videnscenter
HJÆLP
Debatforum
Links
Nyt fra Ind og Udland
Kontakt foreningen
Fotoalbum
Søg
Trans Danmarks historie
Vedtægter
Kalender
Arkiv
Weblinks
Nyhedsarkiv
Logobeskrivelse
Ord og Begreber
Information til arbejdsgivere
Foredrag
Foreningens formål
Medlemsskab
Vision 2012
Regler for brug af Debatforum
Kontakt og rådgivning
Aktivitets Kalender
Nyhedsbreve
Om Trans-Danmark
Donationer
New post
Gæstebog
CHAT
The Kroax2
The Kroax
Bestyrelsen
Nyhedsarkiv
Artikel oversigt
Bannede Spillere
DeLuxe Article Portal
Oversigt over arrangementer
Trans-danmark Nyhedsbreve
Se emne
:: TD-DEBAT :: Politik
 Udskriv emne
nye orienteringsmøder på Christiansborg
Irene Haffner
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 06-08-2009 17:41
Bruger avatar

Superadministrator

Antal indlæg: 374

Jeg sendte Trans-Danmarks Pr-meddelelse med fortolkningen af Thomas Hammarbergs 12 punktsprogram for transkønnede i Europa frem til ca 20 folketingspolitikere i går.
Sammen med Pr-meddelelsen sendte jeg så et tilbud om et orienterende møde med Izabella fra TiD og mig fra TD.
Allerede idag har jeg 2 aftaler i hus.
Samtidig meddelte Enhedslisten at de var glade for Thomas Hammarbergs Pr-meddelelse og den ville indgå som rettesnor i deres fremtidige arbejde for transkønnede.
Izabella og jeg skal mødes med Per Clausen fra enhedslisten og med Lone Dybkær fra de radikale.
Vi gør som sidst, orienterer om vores foreninger og vores arbejde - og bruger desuden Thomas Hammarbergs papir som udgangspunkt:
Navnediktaturet - sygeliggørelsen-Sexologisk kliniks magtmonopol - pas - ID - hatecrimes hvor Kønsidentitet ikke er nævnt - kun seksualitet.
Men først ogfremmest er det som Izabella siger: De skal se vi er levende! Så 2 nydelige damer entrer snart Christiansborg for anden gang.
Det kaldes feministisk lobby-virksomhed! Tilsat lidt forførende parfume. Hi
Redigeret af Irene Haffner d. 06-08-2009 22:31
Sekretær
hjemmeside: www.irenehaffner.dk

www.irenehaffner.dk
LisbethMerete
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-08-2009 13:22
Bruger avatar

Medlem

Antal indlæg: 160

Nu er der jo nok over to år til næste folketingsvalg og selv om nogle måske kunne ønske, at der kom en anden regering er det ingen lunde sikkert. Som sagerne står i øjeblikket er Enhedslisten og de Radikale nok de to parier der har mindst indflydelse i folketinget.

Jeg underkender naturligvis ikke værdien af, at have nogle i folketinget der fremfører trans synspunkter, men jeg tror at det realpolitisk vil gavne os mest, hvis Trans Danmark arbejder for en bredere accept af transkønnede og også begynder, at bearbejde politikere i den borgerlige blok.
Lisbeth Merete

-at være tøsedreng er ikke for bangebukse.

Irene Haffner
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-08-2009 17:14
Bruger avatar

Superadministrator

Jamen søde Lisbeth.
det arbejdes der skam på.
Det er blot disse 2 der har svaret ret så hurtigt.
Men alle skal have tilbudet.
Det er jo ikke for at revolutionere noget som helst - men det er simpelthen fordi alt for mange - også politikere - hører om transkønnede - men få har mødt dem og set dem - så det er et af formålene.
Og for at give politikere en kontakt ind til vores verden.
Og så er det jo rart at have nogle til at stille nærgående spørgsmål - som Karina Lorentzen Dehnhardt og Per Clausen gør iøjeblikket.
Jeg tror at et hvert lille skridt hjælper - og da jeg første gang mødtes med SF politikere - ja så var der ingen der før havde møde de transkønnede.
jeg skal også mødes med Per Clausen - og han har længe været en trofast forkæmper for vores rettigheder - så jeg føler det udmærket ved at møde ham.
Lone Dybkær er vel heller ikke så ringe en politiker at møde - Nyrups kone - EU-politiker - måske med øje for de manglende menneskerettigheder.
Jeg opfatter ikke Izabellas og mine besøg som politisk pionerarbejde - men som lobbyvirksomhed for at få flere og flere støtter i blandt politikerne.
Det mere politisk målrettede er vores formands opgave.
Redigeret af Irene Haffner d. 07-08-2009 17:18
Sekretær

www.irenehaffner.dk
Irene Haffner
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2009 19:01
Bruger avatar

Superadministrator

Allerførst er det med stor glæde at jeg kan udtrykke den ære det er at udgøre en stor del af transseksuels.dk nyheder. Både Trans Danmark og jeg er beærede - og transseksuel.dk har i os en sikker kilde til nyheds indslag.
Men:

Den store guru på transseksuel.dk har naturligvis fremsat sin store guru-mening.
Guruen skriver ganske korrekt at jeg har kontaktet Lone Dybkær og Per Clausen samt andre folketingsmedlemmer.
Men guruen meddeler ganske ukorrekt at jeg nærmest har inviteret mig selv ind til de 2.
De har inviteret mig. Bare for at guruen ikke sådan fodrer sine diciple med forkerte oplysninger - amen!
Og så sørger guruen selvfølgelig for lige at bemærke hvor uvigtigt netop disse 2 personer er.
det er klart - og lidt gurubarnagtigt.
Kom ikke her og tro at nogen er mere vigtig og klogere end guruen når det gælder transpolitik!!!!!

Guruen har desuden fremsat sin uforbeholdne mening (som jo burde være lov for enhver) at vi alle skal holde politisk pause og lav profil.

Nu er jeg ikke dicipel af guruen - så jeg gør hvad der passer mig og hvad jeg synes strategisk er bedst. helt uden at søge råd hos guruen.
Beklager!

Jeg skal mødes med Anne-Grethe Holmsgård fra SF på søndag - desuden får jeg besøg af Kamal Qusheri (Ligestillingsordfører fra SF) her i Thy under valgkampen, og temaet bliver sikkert også Thomas Hammerbergs Rapport om Transkønnede i DK.

Og ganske rigtigt er jeg inviteret af Lone Dybkær (R) og Per Clausen (enhedslisten) den 10. september på Christiansborg, hvor jeg også senere skal mødes med SF`s homonetværk for koordinere valgkamp med 4-banden - 2 bøsser, 1 lesbisk og en trans.
jeg må igen beklage guruens fejlagtige fortolkninger. Det er ikke specielt navneloven der er på programmet, men hele grundlaget, intet mindre. Og dagsordenen for møderne er Thomas Hammarbergs rapport, som sikkert også er forkastet af guruen som useriøs og noget pjat.

Men guruen har nok lidt svært ved at andre gør noget, som guruen ikke gør - og under alle omstændigheder forekommer forslaget om at alle holder pause noget pjevset og opgivende.
Så det må stå for guruens egen regning - og er i hvert fald ikke min strategi.
Jeg agter at fortsætte med andre partier !!!

den store guru være med eder alle! - Jeg selv ser mig helst fritaget!
Redigeret af Irene Haffner d. 19-08-2009 19:35
Sekretær

www.irenehaffner.dk
Irene Haffner
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2009 21:35
Bruger avatar

Superadministrator

Tak dreamgirl

Og nu vi er ved politik og transpolitik især så mener jeg at forandringer i vores situation er underlagt pres fra 3 sider:

1. Internationalt presser bedre og bedre juridiske forhold den danske regering. NGO grupper er aktive og EU er forud for de danske parlamentarikere. TGEU tilkæmper sig NGO-status. Frankrigs udspil om afskaffelse af sygdomsdiagnosen, Tyskland og andre landes civilretslige afgørelser om køn og identitet. Danmark omringes af fremskridt som landet i sidste ende ikke kan sidde overhørig - sidst tilkendegivet af en meget tydelig rapport fra kommissæren for menneskeretskommisionen.
Om man vil eller ej - den europæiske udvikling er vigtig for en så lille andedam som Danmark, som gang på gang har vist ikke at være så langt fremme demokratisk som vi selv gerne ser os selv. Og så ER det jo en kendsgerning at vi er medlem af et europæisk fællesskab. og det kunne jo faktisk vise sig at være gavnligt for netop os transkønnede.
Så TransDanmarks arbejde på den europæiske scene kommer i sidste ende til at være der hvor det virkelig batter. Det er bare svært at sluge for nogen - især den generation der ikke rigtig har indset hvordan tingene har udviklet sig de sidste 10 år.

2.
Den offentlige holdning drejer langsomt til større og større accept, takket være dem der lever et fuldt synligt liv. Dem der blander sig i det offentlige liv og markerer at det er en ret at leve som den man er. Ikke mindst de homoseksuelle har taget en tørn som gør det lettere for transerne at komme efter. men det kræver stadig aktive og modige transliv der fuldt synlige fortæller at et samfund også rummer os.

3.
Et vedvarende pres på det politiske system. Synlig og direkte dialog med det politiske system.
Vedvarende og opsøgende virksomhed. Transpolitisk burde vi lære af både politiske partier og af de homoseksuelle.
Hvorfor står vi ikke på gaden en lørdag formiddag og stikker folk en flyer i hånden. Eller skriver flere læserbreve, artikler - hvorfor blander vi os ikke mere, melder os ind i foreninger, partier - deltager i demonstrationer m.m
Vil vi være en del af samfundets normalt accepterede liv - så må vi være åbne, på arbejdspladserne, i foreningsliv m.m
Det hjælper ikke en dyt at vi sidder i debatforums og skriver åh så begavede indlæg - og småskændes, sender et enkelt brev i ny og næ, trykker os og nærmest gør os usynlige når virkeligheden kræver os.

Det er nok ren utopi at få så meget enighed stablet på benene - og derfor tror jeg vi skal være glade for at der findes en forening der hedder transdanmark - og for den sags skyld TiD, hvor Katja i har gjort, og stadig gør, en kæmpe indsats ved at stå frem og vise hvem hun er og stadig arbejder for at gøre transvestismen kendt og stueren. Kunne de transseksuelle dog bare gøre lige så.
Hun fortjener efter min mening en stor tak.

At Transdanmark er til gør at der er et redskab som kan benyttes af dem der vil være aktive og vil mere end bare at bekæmpe andre. Et redskab som kan bruges til konstruktive tiltag.

Enkelt personers tiltag har det med at dø ud med personen - derfor er en forening med både nationale og internationale kontakter af uvurderlig betydning - uanset andre mener noget andet.
Men en forening er aldrig mere end summen af dens indsats - og indsatsen er de aktives arbejde.
Reglen i den sammenhæng er: Er du utilfreds med indsatsen kan du kun forbedre den ved selv at være aktiv!

Og som trådens titel fortæller så er det netop 2 repræsentanter fra TransDanmark og TiD der møder op den 10. september på Christiansborg.
Redigeret af Irene Haffner d. 19-08-2009 21:54
Sekretær

www.irenehaffner.dk
Vibe
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2009 23:42
Bruger avatar

Meget øvet

Antal indlæg: 307

Kære Irene,

dejligt at høre, at I er blevet indbudt til politiske møder. Synlighed er vejen frem og det glæder mig at se, når nogen tør tage ansvar og betale synlighedens pris.

Jeg talte med undervisningsministeriet for en lille uge siden, for at høre om deres vurdering af muligheden for, at lade studerende indskrive under sit mellemnavn. Her fik jeg fat i en uddannelses-konsulent, som viste stor forståelse for vores situation og faktisk brugte en del tid på at undersøge juraen for mig. Hun fortalte mig, at hun var stødt på foreningens informationsmateriale og at hun havde læst det! Jeg ved ikke konkret hvilket materiale hun refererede til, men det glædede mig at hun var oplyst om os.

Tak for jeres oplysningsarbejde.

Desværre er det ikke lovligt at lade sig indskrive eller få officielle eksamensbeviser uden at det fulde juridiske navn står på dem. Kun undervisningsministeren selv vil kunne ændre dette, men han vil nok synes det er et anlæggende for Familiestyrelsen så der er næppe noget at hente i denne omgang.

Vh
Vibe

K-astrup
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 19-08-2009 23:51
Bruger avatar

Superadministrator

Antal indlæg: 49

Kære Lisbeth Merete,

Faktisk bearbejder vi også den nuværende regering, idet Kommisæren for Menneskerettigheder, Thomas Hammerberg, på Trans-Danmarks opfordring, fremsender den fulde rapport til udvalgte danske politikere og ministre, vedlagt en personlig skrivelse fra Thomas Hammerberg.
Materialet vil blive fremsendt til de udvalgte politikere indenfor de næste 8-14 dage.

Det er vores intention at anvende materialet overfor regeringen og endnu engang påpege hvor dansk lovgivning konflikter med menneskerettighederne. Rapporten bør kunne få åbent politikernes øjne for hvilke rettigheder transkønnede har og forhåbentlig kan vi få en konstruktiv dialog igang

Karin Astrup
Redigeret af K-astrup d. 19-08-2009 23:55

Irene Haffner
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2009 22:43
Bruger avatar

Superadministrator

Forslag til møde-dagsorden.
Christiansborg den 10.9.09

14.00
Møde 1:
Per Clausen – Enhedslisten
Izabella Simonÿ og Irene Haffner (TiD & TD)

12.30
Møde 2:
Lone Dynkær – Radikale – EU
I.S og I.H.

•præsentation af de 2 foreninger og deres arbejde

•kort gennemgang af Thomas Hammerbergs rapport fra Juli 2009

•Problemstillinger iøvrigt

Efter megen kritik vælger vi de transseksuelle fra og koncentrerer os om transvestitter og andre transkønnedes problemer:

•Navneloven – da vi ikke vil sygdomgøres som de transseksuelle bliver. Og som en del ønsker at bevare. Mere eller mindre berettiget. Info om forholdet og forskelle imellem de 2 grupper

•Identitetspapirer, nu hvor fks. flysikkerheden skærpes – evt. ID-kort efter engelsk model

•Transvestitter vil i særlige tilfælde omfattes af pasloven, når de civilretsligt lever fulltime

•Øget oplysning og information om transvestitter i skolesystemet og i samfundet generelt

•Specifik nævnelse i diskriminationslove

•Generelt om hate-crimes,

IH

Kommentarer?
Sekretær

www.irenehaffner.dk
Cathrine
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 24-08-2009 23:20
Bruger avatar

Superadministrator

Antal indlæg: 253

Det lyder spænende, men jeg forstår ikke helt punkt nr 4, eller den med kretik og vælge Ts fra. Jeg er ikke helt med på hvad du mener....

Vibe
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2009 00:04
Bruger avatar

Meget øvet

Kære Irene,

jeg vil ønske jer alt muligt held og lykke med møderne. Hvis det lykkes jer at overbevise politikerne om, at de skal arbejde for rettigheder også for de personer, der ikke har eller ikke ønsker en diagnose så er I kommet langt.

Rent taktisk vil jeg foreslå at I præsenterer jer som transkønnede og undlader at hænge jer i ligheder og forskelle mellem dem med diagnoser og dem uden. Essensen må være, at ALLE skal have ret til fx et frit navnevalg. Transkønnet er også et godt ord, fordi Per Clausen allerede benytter det. Hvis man ligefrem kalder andre syge kommer man nemt selv til at fremstå umoden.

Til syvende og sidst er det dog vigtigere at I gør det I gør overbevisende end om I bruger det ene eller det andet ord.

Vh Vibe

Irene Haffner
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2009 11:51
Bruger avatar

Superadministrator

Ganske kort:

Izabella og jeg er transvestitter (ingen hormoner - ingen identitetsforstyrrelser - ingen diagnoser))
Vi taler transvestitternes sag. For ikke at lave for meget ballade blandt de transseksuelle der mener at vores møder skader mere end de gavner, vælger vi at arbejde for vores egen gruppe - Punkter vedr. specifikke transseksuelle problemer er udeladt.
Sekretær

www.irenehaffner.dk
Sanne Minet
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2009 12:41
Bruger avatar

Medlem

Antal indlæg: 111

Held og lykke med sagen det er måden at gøre det på
Knus SanneSmile
[img][/img]

Casey
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2009 13:20
Begynder

Antal indlæg: 4

Hvilke transseksuelle har så ondt-der-hvor-solen-ikke-skinder og så stor indflydelse, at I kun taler transvestiternes sag, og ikke vor fælles sag?

Skal vi virkelig tilbage til en polarisering af de transkønnede?

Shock

Cathrine
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2009 20:30
Bruger avatar

Superadministrator

Irene Haffner skrev:
Ganske kort:

Izabella og jeg er transvestitter (ingen hormoner - ingen identitetsforstyrrelser - ingen diagnoser))
Vi taler transvestitternes sag. For ikke at lave for meget ballade blandt de transseksuelle der mener at vores møder skader mere end de gavner, vælger vi at arbejde for vores egen gruppe - Punkter vedr. specifikke transseksuelle problemer er udeladt.

Det kan jeg da kun sige jeg er ked af at høre, Sad

Irene Haffner
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-08-2009 21:56
Bruger avatar

Superadministrator

Jeg mener at nogen så må gå i dialog med de transseksuelle. Jeg orker ikke mere og skal også have et liv.
Personligt synes jeg det er skammeligt, men nød lærer presset trans at spinde nye tråde.

Derudover lukker jeg for adgangen til at stille spørgsmål til relevante ministre og ordførere via SF`s retspolitiske ordfører Karina Lorentzen Dehnhardt, for ikke at bruge min partipolitiske indflydelse.
Fremover må de transseksuelle selv finde kanaler at få stillet relevante spørgsmål.
Jeg har 2 spørgsmål liggende som ikke er afsendt (Vibe).
De bliver ikke afsendt - og jeg sletter dem fra min mail-box.
Jeg meddeler samtidig at jeg ikke genopstiller til bestyrelsen - og at min valgkamp fremover ikke vil blive hverken beskrevet eller refereret.
Derudover vil jeg fortsætte mit oplysningsarbejde for transvestitterne via de politiske kanaler jeg har adgang til. Dette vil jeg gøre i samarbejde med Izabella Simonÿ fra TiD.
Jeg vil i tiden frem til 17. november, ikke være at finde ret meget i disse fora, men bruge mine kræfter på dagspressen og andre relevante medier.
Jeg afvikler arrangementet den 5.9 i dalbyneder. derefter trækker jeg mig og andre må tage over.
De 2 arrangementer i samarbejde med TiD, den 19.9 og den 20.11 vil jeg medvirke til at gennemføre som aftalt.

med venlig hilsen Irene
Redigeret af Irene Haffner d. 25-08-2009 22:02
Sekretær

www.irenehaffner.dk
Vibe
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-08-2009 00:08
Bruger avatar

Meget øvet

Irene Haffner skrev:

Kære Irene,

i lyset af din udtalelse 26-03-09 18:43

"Jeg vil også gerne bringe et andet argument på banen. Det er at jeg selv som transvestit der har udviklet sig, ikke helt føler mig som transvestit mere. Betegnelsen dækker en person der går i det modsatte køns klæder. Det gør jeg ganske rigtigt, men...det er meget, meget mere der er på spil, og de første sus ved tøjet er for længst overstået. Det stikker dybere og måske netop så dybt at min kønsidentitet er berørt. Og lige netop her synes jeg transkønnet dækker rigtig godt."

http://www.transd...PIC_ID=193

vil jeg af respekt for dig som medmenneske gerne spørge hvilket køn du ser dig selv som og hvordan du fremover ønskes tiltalt. Dette for at undgå misforståelser, fordi mange transvestitter jo ser sig selv som mænd.

Jeg mener at nogen så må gå i dialog med de transseksuelle. Jeg orker ikke mere og skal også have et liv.

Jeg kommer til at savne dit engagement, men jeg har fuld forståelse for din beslutning og jeg er glad for at du siger fra inden du går helt ned med stress.

Jeg ville dog blive glad, hvis du lod mig eller en anden arbejde videre med det materiale du har indsamlet.

Varme hilsner

Vibe

Sanne Minet
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-08-2009 23:41
Bruger avatar

Medlem

Tak Irene for din indsats du træffer en klog beslutning og vi transeksuelle klare os nok
jeg ønsker dig held og lykke med din kunstneriske og creative projekter
I al respekt
Knus SanneSmile
[img][/img]

Cathrine
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2009 18:24
Bruger avatar

Superadministrator

@Sanne

Jeg vil da også meget gerne høre hvad du har på programmet, hvad vil du så gøre nu for at overtage hendes sager?
glæder mig til at høre dine spørgsmål til politikkerne, vi kan jo debattere dem herinde.

Casey
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-08-2009 20:44
Begynder

Antal indlæg: 4

# Sanne

Jeg er også nysgerrig. Hvad kan du bidrage med? Har du et alternativ til Irenes vinkel? Eller er det kun tåbesnak der kommer fra din hånd og mund?

Hmmm?

Sanne Minet
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-08-2009 13:22
Bruger avatar

Medlem

ja kort sagt information om vores sag og jeg kan godt ud og fortælle om sagen men det kræver penge Irene fortæller jo om sine donationer og det er ærgeligt hun skal have udgifter på sagen
Knus SanneSmile
[img][/img]

Gå til debat:
Begivenheder
<< September 2010 >>
Ma Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      
Nyheder
Forced divorce and s...
Journalist søger hjæ...
Indkaldelse til Gene...
LGBTQ-HUS
Forslag til ændring ...
Pressemeddelse fra TENI
Gay Pride arrangemen...
EU bør gøre mere fo...
Pressemeddelse 17/6-...
Par idømt 14 års hår...
Nyeste artikler
Nyhedsbrev Nr. 19
Genfundne oplysninge...
Rapport vedr. Transk...
Europarådets anbefal...
År 2008
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

28/08/2010 10:22
Du må da også have en rigtig god weekend irene, Og god weekend til jer andre også Smile
27/08/2010 17:27
rigtig god weekend til jer alle! Inlove
25/08/2010 14:00
Tak i lige måde Cathrine. Smile
25/08/2010 06:58
Vil blot ønske alle en god onsdag Smile
21/08/2010 14:52
Desværre kunne jeg ikke tage til København i denne weekend. Men de, som kom af sted, har min dybeste respekt. STORT bifald herfra ! Clapper
21/08/2010 14:32
Læste lige, at ukrudtsmidlet Atrazin får frøer til helt at skifte køn. Var dér en mulighed ? Grin
13/08/2010 18:28
Sminkeprøven er igen i morgen - 13 timer i tog - tur/retur indenfor 20 timer.
31/07/2010 08:37
Sidder og morer mig over en overskrift på DMI: "Drypvis meget regn". Tydeligere kan det vel ikke siges, så rigtig god weekend herfra Thinking
30/07/2010 13:08
Copenhagen Queer Festival runder af i denne weekend. Check programmet her: http://www.queerf.
..gram.shtml
27/07/2010 09:27
Åhh sikke en dag, nyder de få timer der er tilbage til at man skal møde ind og arbejde helt til 20:00 pyyhaaaa